A francia beszállító cég tanulva szerelvényük magyarországi kudarcán, tanulmányi továbbképzésre küldte legújabb modelljét. Mivel a tanulmányi követelmények eltérnek országukban, ezért úgy látták helyesnek, hogy a hazákban lévő magyar-francia nyelvű iskolába íratják be a járgányt.
Az oktatási anyagban többek között szerepelt a búskomorság, irigykedést, idősek fellökése és a sok nehéz gyakorlati feladat mellett néhány magyar szó elsajátítása. A tanfolyam végén egy sajátos magyar IQ teszt kitöltése volt a feladat, amelyre 90 perc állt rendelkezésére.
A teszt megírását követően a járgány derűlátóan nyilatkozott, de a derűre ború borult, amikor teszteredménye megérkezett. Sajnos, immár másodszorra megbukott a vizsgán, tesztje a szükséges 88.88 %-tól elmaradva, mindössze 85.88 %-ot ért el. Ezzel az eredménnyel városunk képviselő testülete nem fogadhatja el üzembe helyezését, a nyilatkozat aláíratlanul kerül vissza a gyártó cég képviselte államhoz.
A tervező cég a teszt eredménye hallatára tervbe vette az új metróvonal megállóiba szégyenpadok, tábla és kréta elhelyezését az arra utazók tanítása céljából.
A tervező francia cég területi felelőse lapunk riporterének azt is elmondta, hogy kölcsönszerződésben rögzíteni kívánja, mint áthidaló lehetőséget, hogy a párizsi felszínen közlekedő bicikliket a már készen lévő földalatti járatokba helyezik addig, amíg szerelvénye meg nem felel a hazai követelményeknek.
Lapinformációk szerint az ötletet kormányunk is támogatja – hisz ez tökéletesen beleilleszthető a Tanulj és sportolj programjába.
A magyar szerelvények érdekképviseleti társasága petíciót intézett a magyar üzemeltető cég képviselőihez, amiben tudatta, az elkövetkezendő napokban sztrájkokkal tiltakozásukat szeretnék kifejezni, hogy a magyar metró-virtus és intelligencia helyett inkább a nyugati technológiát helyezik előtérbe, amely ráadásul az itthoni teszten megbukott. Nyilatkozatukat több magyar fiatal és idősebb szerelvény is aláírta, aláírásuk mellé feltüntetve a vizsgabizonyítványuk számát.
A metróüzemeltető társaság kéri a városban közlekedő utasokat, hogy a következő napokban-hetekben-években-századokban készítsék elő kerékpárjaikat, jegyeiket és bérleteiket, mert sztrájk esetén a kerékpárosok rendelkezésére fogja állítani a metróalagutakat, beleértve az új vonalat is, nem enged a fenyegető érdekképviseletnek, s az utasok érdekében addig is minden tőle telhetőt meg fog tenni.