Talán nem véletlen, hogy pont az új kormány hitelességét legjobban próbára tevő időszakban rukkolt elő az országgyűlés, a közlekedést alapjaiban segítő törvénycsomagjával. A változások legnagyobb nyertesei a motorosok, de áttételesen a többi közlekedő is jól jár vele – a siker garantált.
3855/2010 rendelet: B kategóriás jogosítvány + 5 órás gyakorlati képzés = 250 köbcentiméterig és/vagy 15KW-ig érvényes motor jogosítvány.
Ugyan Volner János javaslatát elvetették a 125-ös segédmotorok kapcsán, de az átfogalmazott rendelet már könnyedén átment a törvényhozáson.(ebben állítólag nagy szerepe volt, hogy immár a kormány oldal érdekeltségi körébe tartozó autós-motoros iskolák is részt vettek a kidolgozásban.) Január elsejétől bármelyik autós használhat ingázásra negyed- vagy nyolcadliteres robogót, mellyel már biztonságosan részt vehet a forgalomban, és könnyedén tarthatja a forgalom tempóját.
4081/2010 rendelet: kedvezményes vezetéstechnikai képzés motorosoknak.
A motorosnak, a képzés eredeti díjának csak 20% -át (mintegy tízezer forintot) kell kifizetnie, ha csatlakozik a programhoz. Az Allianz szakértője kérdésünkre elmondta, hogy a balesetek számának jelentős csökkenését várják a csomagtól, ezáltal pénzügyileg is megtérülne az OEP és a biztosítók által finanszírozott kezdeményezés.
5010/2010 rendelet: “Roncsprogram”: minden tíz év feletti, és 250 köbcentiméternél nagyobb motorkerékpárt EUROTAX ár + 600 000 forint értékben számítanak be a kereskedések, amennyiben minimum 500 köbcentiméteres, ABS-el ellátott új motort vásárol az illető.
Okos döntés, hiszen a fiatalok új, biztonságosabb motorokra pattanhatnak, és a rendelet munkahelyeket teremt a motoros szakmában, egyúttal felgyorsítja a hazai járműállomány fiatalítását. A költségvetés is jól jár a döntéssel, hiszen egy új sportmotorból csak biztosításra és teljesítményadóra befolyik öt év alatt kb. hatszázezer forint, tehát valójában egy fillérjébe sem kerül az államnak…