Cáfolja a magyar sajtóban megjelent értesülést a MÁV szóvívője, miszerint emberi mulasztás miatt gurult volna ki az elszabadult szerelvény tavaly szeptemberben Tüskevár állomásról Devecser irányába.
Egy új kísérletnek köszönhetően gurult ki az a szerelvény tavaly szeptember 18-án Diána napján Tüskevár állomásról Devecser irányába, melyet csak 10-km-rel odébb tudtak megállítani a MÁV munkatársai. A Nyugat Európában, köztük Dánia, Belgium és Franciaország egyes vonalain előszeretettel alkalmazott, ott már több évtizedes hagyománnyal rendelkező közlekedési forma szerint, a tömegközlekedési eszközöket nem vezeti senki, csupán robotpilóta irányítja az eszközt. Ezt a módszert kívánta kísérlet formájában kipróbálni a MÁV is, a felesleges izgalmakról azonban a vállalat nem létező belső kommunikációja miatt a személyzetet direkt nem értesítették, így voltak kíváncsiak arra, mit tesz vészhelyzetben egy MÁV dolgozó, ha vezető nélküli vonatot lát kigördülni az állomásról, mondta el kérdésünkre Zsigulinszky Tibor a MÁV sajtószóvivője. A kísérlet eredményeképpen mind a vonat, mind pedig a dolgozók jól vizsgáztak, hiszen a vonat el tudott indulni a távvezérlés segítségével, a dolgozók pedig, első riadtságukat legyőzve utolérték a vonatot 10 km-rel odébb. Az a tény, hogy ebben az időpontban azért nem történt baleset, mert a Szombathely felöl érkező vonat 13 perces késésben volt, a szóvivő rosszindulatú feltételezésnek minősítette a sajtó részéről, hiszen köztudott, hogy mióta Magyarországon vonat közlekedik, a késés, mint fogalom nem létezik.
Zsigulinszky Tibor elmondta, a dolgozók magas kitüntetésben részesültek, a fejenkénti egy doboz szaloncukor mellett, kipróbálhatták a vezérigazgató terepasztalát és a jövő hónaptól, ők lesznek a MÁV különleges hibaelhárító csapata.