Vadonatúj vállalkozásba kezd a BKV. Már nem használt, könnyedén átalakítható kiszuperált buszokat állít forgalomba a BKV a dunai közlekedés részeként. A vízibuszokká átalakított autóbuszokat a reggeli és a délutáni dugók kikerülése kapcsán állítják csatasorba.
A nehéz helyzetben lévő közlekedési vállalat szokatlan lépésre határozta el magát. A nyugati nagyvárosokban már bevált eszköz hamar kedveltté vált az utasok körében. Vitéziy Dávid a BKK 25 éves vezérigazgatója kérdésünkre elmondta, így tudnak a legtöbbet spórolni, az amúgy is óriási veszteséggel küzdő cégnél. A buszok átalakítása gyakorlatilag filléres munka, hiszen a hátsó kerekekre egy-egy hólapátot szerelnek, így tud majd könnyedén vízen közlekedni a már jellegzetes kék színéről ismert BKV régiség.
Az átalakítást a BKV egyik, erre a célra kialakított műhelyében fogják elvégezni. A jelenleg 50. évüket taposó Ikarus 260 típusú autóbuszok egyébként a roncstelepen végeznék, de köszönhető Vitézi ötletének, nemcsak pénzt spórolnak, de bevételhez is jutnak, melyből a cég hiteleit fogják törleszteni. A vezérigazgató továbbá elmondta, ötletét teljes mellszélességgel támogatja Tarlós István főpolgármester is, aki elmondása szerint máris vett egy BKV összvonalas bérletet, és maga is ki fogja próbálni az új járatot. A vízibusz érdekessége továbbá, hogy mivel vízen is tud közlekedni, így nem kell, hogy hidakat vegyen igénybe, és foglalja több autó helyét is a dugókban. Több parlamenti megállóhely is kialakításra fog kerülni, mint például a Margit-szigeten, a Római-parton vagy Újpesten. Tarlós külön kérése, hogy az egyik sofőr maga Hagyó Miklós egykori főpolgármester-helyettes legyen, aki szívesen vezetett Ikarusokat még politikus korában.